Sprogimas

Už stacionariais greičio matuokliais nustatytus pažeidimus – efektyvesnė atsakomybė

Policijos departamentas įgyvendino Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) rekomendacijas dėl administracinių nuobaudų skyrimo už stacionariais greičio matuokliais nustatytus pažeidimus. Iš 15 STT pateiktų pasiūlymų buvo įgyvendinti 14, o 1 pasiūlymas įgyvendintas iš dalies.

Siekiant užtikrinti atsakomybės už greičio viršijimą neišvengiamumo principą, buvo patobulintas Administracinių nusižengimų registras (ANR) ir pakeista Pranešimo dėl užfiksuoto Kelių eismo taisyklių pažeidimo forma. Pagal ją, transporto priemonės, užfiksuotos stacionariu greičio matuokliu, savininkas, kai transporto priemonę vairavo kitas asmuo, turi nurodyti visus vairavusio asmens duomenis, įskaitant ir vairuotojo pažymėjimo duomenis. Anksčiau buvo galima nurodyti tik asmens vardą, pavardę, gimimo datą ir gyvenamąją vietą, kas sudarydavo prielaidas išvengti atsakomybės.

Taip pat, įgyvendinant siūlymus, Policijos departamentas inicijavo ANR nustatytų baudų už duomenų apie vairavusį asmenį nepateikimą didinimą, kad jos būtų lygios arba didesnės už baudas dėl greičio viršijimo. Projekte siūloma nustatyti nuo 600 iki 900 eurų dydžio baudą už tokių duomenų nepateikimą (šiuo metu numatytos baudos nuo 150 iki 300 eurų).

Nuo 2020 m. sausio 1 d., pakeitus ANR nuostatas ir atlikus techninius sistemos tobulinimo darbus, buvo praplėstos procesinių dokumentų siuntimo elektroniniu paštu galimybės – administracinių nusižengimų protokolai siunčiami el. paštu. Tokiu būdu panaikinta galimybė greitį viršijusiam vairuotojui išvengti atsakomybės, protokolo neįteikiant fiziškai.

Taip pat šių metų pradžioje pradėjusi veikti automatinio administracinių nusižengimų protokolų surašymo funkcija leidžia greičiau surašyti administracinio nusižengimo protokolus už stacionariais greičio matuokliais nustatytus pažeidimus ir paskirti administracinę nuobaudą. Tolesnis šios sistemos tobulinimas ir dar didesnis procesų automatizavimas, eliminuojant ar optimizuojant pareigūno peržiūrėjimo poreikį tam tikrais atvejais, galėtų prisidėti prie dar greitesnio pažeidimų išnagrinėjimo.

Atsižvelgiant į STT siūlymus, siekiant išnagrinėti daugiau pažeidimų, atskirtos pažeidimus tiriančių policijos įstaigų funkcijos ir nustatyti atvejai, kada kelių eismo taisyklių pažeidimų tyrimą atlieka Lietuvos kelių policijos tarnyba, o kada – apskričių vyriausieji policijos komisariatai.

Iš dalies įgyvendintas siūlymas įteisinti juridinio asmens atsakomybę, kai jam priklausanti transporto priemonė viršijo greitį, o juridinis asmuo nepateikia vairavusio asmens duomenų. Policijos departamentas pasiūlė alternatyvų šios rekomendacijos įgyvendinimo būdą – nustatant galimybę išieškoti nurodytam asmeniui paskirtą baudą iš transporto priemonės savininko (tiek fizinio, tiek juridinio asmens), jei asmuo nesumoka baudos, ir sugriežtinant atsakomybę transporto priemonės savininkams už duomenų apie vairavusį asmenį nepateikimą.

STT korupcijos prevencijos ekspertai prieš metus išanalizavo Policijos departamentui pavaldžių įstaigų: Lietuvos kelių policijos tarnybos ir apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų veiklą skiriant nuobaudas už greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariais greičio matuokliais, ir nustatė, kad ne visada užtikrinamas atsakomybės neišvengiamumas.

STT nuotrauka

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode