Sprogimas

„Hyundai Kona Electric“: ar geras elektromobilis gali būti geru automobiliu?

Jei ant svarstyklių reikėtų dėti tradicinio automobilio, varomo vidaus degimo varikliu, ir elektromobilio privalumus, šiandien svarstyklės tikriausiai vis dar svirtų į automobilio pusę. Tačiau „Hyundai Kona Electric“ tą persvarą mažina ir tam pakanka vienos priežasties – santykinai didelio viena įkrova įveikiamo atstumo.

Automobilių vartotojai (pabrėžiu, ne vairuotojai) laikas nuo laiko susiskirsto į dvi labai kategoriškai nusiteikusias grupes. Paskutiniai susiskaldymai vyko tarp stovyklų benzininis prieš dyzelinįbenzininis ir dyzelinis prieš hibridinį ir žanro klasika „Audi“ prieš BMW.

Tačiau jau keletą metų vis labiau ryškėja elektromobilių entuziastų salelė, kuri vis plečiasi. Elektra varomų transporto priemonių šalininkai su širdutėmis akyse žvelgia į elektromobilius ir plėšo marškinius tikindami, kad tai ne ateitis, o dabartis ir visi turi mesti lauk savo dūminančius automobilius ir persėsti į tylius ir švarius elektromobilius.

Tada piestu stoja tradicinių automobilių mėgėjai su teiginiais, kad elektromobiliai visai nėra ekologiškesni, vertinant visą jų gyvavimo ciklą nuo pagaminimo iki sunaikinimo, kad jie nėra praktiški dėl riboto įveikiamo atstumo ir ilgo krovimo laiko, galiausiai – jie tiesiog nemieli, nes neburzgia.

Gerai, metas nurimti. Ir vienoje, ir kitoje pusėje rėkaujantys vartotojai tam tikrais atžvilgiais yra teisūs, tačiau kategoriškai teigti, kad vienos rūšies transportas yra labai gerai, o kitos ne, pripažinkime, šioks toks absurdas. Tačiau nesutikti, kad elektromobiliai tampa draugiškesni naudotojams, negalima.

Visų pirma – tai automobilis

Nors LRT.lt mėginto „Hyundai Kona Electric“ pagrindinė ir ryškiausia savybė – kad tai elektromobilis, nereikėtų pamiršti, kad jam galioja visi įprastiems automobiliams būdingi vertinimo kriterijai.

Pavyzdžiui, nesvarbu, ar transporto priemonė varoma dinozaurų fosilijomis, ar elektronais, ji turi būti kokybiška ir draugiška naudotojui. Apie „Koną“ galima pasakyti, kad vietos viduje pakankamai daug, net jei turite vaikų. Bagažinė galėtų būti didesnė, bet, atsižvelgiant į automobilio klasę, patenkinti minimalius poreikius jos pakaks.

Interjero kokybė taip pat atitinka klasės standartus. Tai liaudies elektromobilis, kuris tikrai nėra premium segmento pirkėjų akiratyje, bet kaip biudžetinės klasės atstovas atrodo gerai. Ypač pažvelgus į įrangą – šildomos ir ventiliuojamos priekinės sėdynės, šildomas vairas, klimato kontrolės sistema, adaptyvi greičio palaikymo ir autonominio stabdymo sistemos... Taigi, yra viskas, ko gali prireikti.

Tiesa, centrinės konsolės viduryje pūpso lietimui jautrus ekranas, kuriame yra navigacijos sistema. Jei mėginsite adresą įvesti važiuodamas, tai tiek rupūžių iš burnos iškris, kad jautresniam žmogui ausys nukristų. Tiesiog nepatogu ir neintuityvu.

Kadangi tai labiau miesto nei užmiesčio automobilis, važiuoklė galėtų būti truputį minkštesnė. Dėl automobilio kėbulo apačioje sumontuotų akumuliatorių „Kona Electric“ svorio centras žemas, todėl užmiestyje jam nereikia tokios standžios ir posūkius rėžiančios važiuoklės, juo labiau kad taupydami elektros energiją neskriesite kaip pašėlęs. Tačiau važinėjant miesto gatvėmis, kurios ne visada džiugina lygia danga, gali tekti ir dantis sukąsti.

Tinkamas miestiečiams

Artimiausias „Hyundai Kona Electric“ konkurentas „Nissan LEAF“ nuvažiuojamo atstumo atžvilgiu gauna į skudurus. „Kona“ skelbia, kad visiškai įkrovus akumuliatorių šiuo elektromobiliu galima nuvažiuoti 449 kilometrus, o „LEAF“ – tik 270 arba 385.

449 kilometrai – visai neblogas skaičius, kuris leidžia pagalvoti ne tik apie keliones mieste, bet ir apie galimybę nosį iškišti į užmiestį. Bet apie tai vėliau... Važinėdami su „Kona Electric“ mieste jūs tikrai nesuksite galvos, kur pasikrauti energijos, nes šį klausimą sau kelsite kartą, galbūt du kartus per mėnesį.

Su juo tikrai realu nuvažiuoti, na, jei ne būtent tiek, kiek deklaruoja lipdukas ant durelių, tai bent jau panašų atstumą. Paskaičiuokime, jei į darbą važiuojate 10 kilometrų į vieną pusę, grįždami namo įveikiate dar tiek pat, tai per dieną nuvažiuojate 20 kilometrų. Per mėnesį dirbate dvidešimt dienų, o tai reiškia, kad iš viso nuvažiuosite 400 kilometrų.

Taip, žinoma, žiemą bus kiek prasčiau, jei važiuosite kaip maniakas ir kiekvieną kartą džiaugsitės elektros variklio važiavimo savybėmis, tai nuvažiuojamas atstumas tirps per pusę. Bet net ir tokiu atveju „Kona“ akumuliatorių kelionėms į darbą iki 100 proc. elektronais „užpumpuoti“ gali užtekti vieną kartą per mėnesį.

Jei važiuosite protingai, tai yra ne kitaip nei su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu, tai „Kona“ įveikiamo atstumo jums tikrai pakaks kasdienėms miesto kelionėms. Pavyzdžiui, aš nuo namų iki darbo įveikiu aštuonis kilometrus. Dėl regeneracijos sistemos ir nuokalnės važiuodamas į darbą sugeneruoju energijos papildomiems dviem kilometrams.

Sukauptą energiją panaudoju važiuoti į įkalnę grįždamas namo ir tokiu būdu nuvažiavęs 16 kilometrų ir išnaudoju tik tiek energijos, kiek jos ir reikia tokiam atstumui įveikti. Beje, visada važiuoju su srautu, grojant radijui ir su įjungtu oro kondicionieriumi. Visai neblogai, manyčiau.

O ką, jei vairuoji „Hyundai Kona Electric“, esi Ignalinos atominės elektrinės inžinierius, gyvenantis Vilniuje, kuris gauna skubų iškvietimą atvykti naktį ir padėti suvaldyti ekstremalią situaciją, tačiau vos baigus darbus tau staiga reikia grįžti namo?

Tikriausiai tokio klausimo nekėlė joks „Hyundai Kona Electric“ potencialus pirkėjas, bet... O maža ką.

Ieškodamas atsakymo į šį klausimą sėdau į elektromobilį ir išdūmiau prie elektrinės. Naktį kelias tuščias, o iki elektrinės nuo Vilniaus reikia įveikti apie 160 kilometrų atstumą. Važiuojant ramiai tai niekis, bet juk situacija ekstremali, reikia važiuoti kiek greičiau.

Elektrinę pasiekus be problemų ir sutvarkius reikalus reikia grįžti namo. Namus taip pat reikia pasiekti kaip įmanoma greičiau. Elektromobilis prognozuoja, kad sunkiai, bet grįžti turėtų pavykti.

Bet karti realybė parodo, kad ši misija neįmanoma. Norint važiuoti dinamiškai, elektros energija išgaruoja greičiau, nei norisi, ir iki Vilniaus likus kelioms dešimtims kilometrų tenka priverstinai stoti krauti.

Tai parodo karčią realybę, kad net ir galėdamas įveikti pakankamai didelį atstumą, elektromobilis dar nėra pilnavertė transporto priemonė, leidžianti be galvos skausmo keliauti užmiestyje. Tai yra esminis ir didžiausias trūkumas, kuris persekioja praktiškai visus elektromobilius.

Ambicingai ir daug žadančiai atrodantis „Kona Electric“ įveikiamas atstumas puikiai tinka miestiečiams, bet užmiestyje elektromobilis atsitrenkia į sieną ir į šipulius sudaužo viltis, kad tai alternatyva automobiliams su vidaus degimo varikliu. Tebūnie, trūksta nedaug, bet vis dar trūksta, ir nors tai vienintelė, bet didelė problema vartotojams.

Mėgintas automobilis – „Hyundai Kona Electric

Variklis – Elektrinis

Galingumas – 204 AG ir 395 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė – Vienos pavaros automatinė

Hyundai Kona Electric“ sedano kaina – nuo 40,990 eurų

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode