Sprogimas

Verslo angelai: svarbūs dalykai, kuriuos turi žinoti verslininkai

Verslo angelai investuoja ankstyvosiose verslo stadijose ar į startuolius mainais už tam tikrą verslo dalį. Jau ne pirmus metus verslo angelų investavimas į startuolius labai sparčiai auga. Didžiulės sėkmės sulaukusios kompanijos, tokios kaip Uber, WhatsApp, Facebook ir daugybė kitų visame pasaulyje šiandien gerai žinomų ir puikiai kiekvienam atpažįstamų kompanijų paskatino verslo angelus išbandyti laimę investuojant į naujus startuolius ir tikintis sulaukti didžiulės investicinės grąžos. Todėl šiame su Kreditai.INFO paruoštame straipsnyje pateikiame jums daugybę dažnai pradedančiųjų verslininkų užduodamų klausimų apie verslo angelus ir jų suteikiamą finansavimą.

 

Kokią sumą pinigų į naują verslą įprastai investuoja verslo angelai?

Įprastai verslo angelai į naują verslą investuoja tarp 25 000 – 100 000 USD (arba atitinkamą pinigų sumą eurais), tačiau investuojamos sumos gali būti ir didesnės.

Kokie yra šeši svarbiausi dalykai verslo angelams?

Pateikiame jums svarbiausių veiksnių, kuriuos vertina investuotojai, sąrašą:

  • Kokybė, aistra, atsidavimas ir vientisumas.
  • Nurodoma konkreti galimybė rinkoje ir įmonės potencialas tapti labai didele.
  • Labai gerai apgalvotas verslo planas su pradėtu praktiniu jo įgyvendinimu.
  • Įdomi technologija ar intelektinė nuosavybė.
  • Tinkamas įvertinimas su realistiškais terminais.
  • Papildomų finansavimo etapų numatymas, kai yra matomas progresas.

Ko investuotojai įprastai ieško verslo savininke?

  • Labai aiškiai nupasakojamo ir suprantamo verslo.
  • Profesionalaus investicinio prisistatymo.
  • Kuriamo produkto (ar paslaugos) prototipo arba veikiančio modelio.
  • Ankstyvųjų bandytojų arba klientų.

Kiek laiko prireikia, kol gaunamas verslo angelų finansavimas?

Iš tikrųjų verslo angelų finansavimą pritraukti įprastai užtrunka kur kas ilgiau nei iš pirmo žvilgsnio kai kuriems pradedantiesiems verslininkams galėtų pasirodyti. Ką jau kalbėti apie nelengvą procesą. Tokiu atveju ne tik reikia surasti tinkamus investuotojus, kuriuos domina jūsų pasirinkta niša, tačiau taip pat reikia dalyvauti daugybėje susitikimų, derėtis, pristatyti save ir kt. Investicijų pritraukimas gali būti labai daug laiko reikalaujantis procesas. Nesitikėkite, kad pinigus Jums tiesiog paskolins – investuotojai tikisi gauti pelną.

Kokių finansinio pobūdžio klausimų verslo savininkas gali tikėtis sulaukti iš verslo angelų?

  • Kokio dydžio kapitalo jūs ieškote?
  • Kuriam laikui užteks investicijų?
  • Kiek lėšų per mėn. panaudosite?
  • Ar turi detalę finansinę projekciją ateinantiems dvejiems metams?
  • Kokie yra pagrindiniai argumentai, kurie pagrindžia jūsų projekciją?
  • Kokios pagrindinės išlaidos sudaro produktą ar paslaugą?
  • Kaip ruošiatės pardavinėti savo produktą?
  • Kokia bus jūsų produkto vertė?

Kokių klausimų verslo savininkas gali tikėtis sulaukti apie marketingą ir klientų pritraukimą?

Verslo angelai visuomet nori žinoti ir suprasti, kaip įmonė planuoja save populiarinti, kiek kainuos pritraukti klientą ir jį išlaikyti. Todėl kiekvienas verslo savininkas turėtų būti pasiruošęs keliems klausimams:

  • Kaip įmonė planuoja populiarinti savo produktą ar paslaugą?
  • Kokia yra kompanijos PR strategija?
  • Kokia yra kompanijos socialinės medijos strategija?
  • Kiek kainuos pritraukti klientą?
  • Kokia yra kliento „išliekamoji vertė“?
  • Kokią reklamą jūs naudosite?
  • Koks yra įprastas pardavimo ciklas – tarp kliento susisiekimo ir pardavimo?

Kokių klausimų verslo savininkas turėtų tikėtis apie komandą ir kūrėjus?

  • Kas yra įkūrėjai ir pagrindiniai komandos nariai?
  • Kokią patirtį turi komandos nariai?
  • Kodėl komanda yra pajėgi įgyvendinti verslo planus?
  • Kiek įmonė turi darbuotojų?
  • Kas motyvuoja verslo kūrėjus?
  • Kaip savo komandą matote po 12 mėn.?

Ar verslo angelų finansavimas yra rizikingas?

Tai yra labai rizikingas finansavimas, todėl verslo angelai investuoja tik tiek, kiek jie gali tikėtis prarasti nesukeliant sau finansinių sunkumų. Įprastai, ne daugiau kaip vienas iš dešimties startuolių sulaukia sėkmės.

Kaip galima surasti verslo angelus?

Yra daugybė būdų, kaip galima surasti verslo angelus, todėl pateikiame jums keletą iš jų:

  • Verslininkai
  • Teisininkai ir buhalteriai
  • Verslo angelų sąrašai
  • Verslo angelų tinklai (grupės, kurios suburia pavienius investuotojus)
  • Bankininkai ir rizikos kapitalo investuotojai
  • Minios finansavimo platformos, tokios kaip Kickstarter ir Indiegogo

Be abejo, pats geriausias būdas surasti verslo angelą, kuris būtų suinteresuotas ir sudomintas investuoti į jūsų verslą, yra per draugus, kolegas ar pažįstamus žmones. Taip pat tokiais atvejais labai efektyviai pasitarnauja ir visame pasaulyje labai gerai žinomas bei pats populiariausias verslo socialinis tinklas LinkedIn.

Ar verslo angelai pasirašo konfidencialumo sutartis?

Ne. Verslo angelai kasdien susiduria su pernelyg daug pasiūlymų investuoti. Be to, jūs tikrai nenorite savo pateikta konfidencialumo sutartimi atgrasyti potencialių investuotojų. Todėl visuomet verslo savininkas turi būti labai atsargus ir neatskleisti pernelyg daug svarbios ir konfidencialios informacijos.

Kokius klausimus verslo savininkas turėtų užduoti potencialiems investuotojams?

Verslo savininkas, kuris ieško finansavimo, taip pat turėtų tinkamai įvertinti potencialų investuotoją. Įmonės įkūrėjas turi suprasti ar investuotojas jam galėtų būti tinkamas. Todėl pokalbio metu būtina užduoti tokius klausimus:

  • Galbūt galėtumėte nukreipti mane į kitus verslininkus, su kuriais jums buvo tekę dirbti?
  • Kaip jūs įprastai padedate savo portfolio sąraše esančioms kompanijoms?
  • Kaip manote, kokio dydžio investicijų po pirminio finansavimo reikės, kad mūsų įmonei pasisektų?
  • Kokie yra jūsų santykiai su kitais rizikos kapitalo investuotojais, kurie finansuos mūsų tolimesnius etapus?
  • Kaip manote, kokiu būdu galėtumėte pagelbėti mūsų verslui vystantis?
  • Kokiu būdu jūs esate pratę komunikuoti ir pagelbėti savo portfolio sąraše esančioms kompanijoms?
  • Ar esate investavę į kitas kompanijas mūsų rinkoje? Jei taip, kaip joms sekasi?

Kokie yra pagrindiniai veiksniai, kurie nusako, kiek bus investuojama pirmajame etape?

Įprastai vertinimas yra nulemtas derybų, tačiau egzistuoja ir baziniai veiksniai, tarp kurių yra:

  • Patirtis ir ankstesnė komandos sėkmė
  • Rinkos sąlygos
  • Konkurencinė aplinka
  • Rinkos galimybės
  • Investavimo suma ir numatomi kūrėjų siekiai
  • Išėjimo iš rinkos galimybės

Kaip dažnai verslo savininkas turėtų pateikti naujienas ir ataskaitas savo verslo angelui?

Visuomet yra optimaliausia ir geriausia savo investuotojui ataskaitas apie verslo pokyčius pateikti kartą per mėnesį – nepaisant to ar jūs turite gerų, ar blogų naujienų. Jei jūs susiduriate su problemomis, tuomet tai gali būti puikus būdas ieškoti pagalbos ir naudingų patarimų. Ir net jei jums reikia papildomos investicijos, tai gali būti puikus metas diskusijai. Niekam nepatinka būti nemaloniai nustebintiems, todėl reguliari komunikacija yra labai svarbi.

Dėl kokių priežasčių verslo angelai įprastai atsisako investuoti?

Yra daugybė priežasčių, kodėl verslo angelai gali atmesti jūsų prašymą investuoti į jūsų naująjį verslą. Tiesą sakant, daugybė investuotojų tikėtina jūsų prašymui pateiks neigiamą atsakymą. Todėl verta sužinoti keletą pagrindinių priežasčių, dėl kurių taip gali nutikti:

  • Galimybė rinkoje ar numatomas verslo dydis yra traktuojamas kaip pernelyg mažas.
  • Verslo kūrėjai neatrodo turintys pakankamai žinių ir aistros savo komercinei veiklai.
  • Niša, kurioje veikia startuolis, nedomina investuotojų.
  • Pasiūlymas investuoti į naują verslą buvo pateiktas el. paštu, o ne per patikimą kolegą, verslininką ar kitą verslo angelą.
  • Finansinė projekcija neatrodė pakankamai realistiška ir patikima, o kūrėjai nepajėgė įtikinti investuotojų dėl savo pateiktų skaičių tikslumo ir negalėjo pateikti juos pagrindžiančių faktų.
  • Bendrovė buvo įkurta pernelyg toli nuo verslo angelo (dauguma verslo angelų mėgsta investuoti į vietinį verslą ir į technologijų sritį orientuotus miestus, tokius kaip San Franciskas, Niujorkas ar kt.).
  • Investuotojas nebuvo įtikintas dėl jūsų kuriamo produkto ar paslaugos būtinybės ir svarbos.
  • Investuotojas nebuvo įtikintas, kad jūsų bendrovė išsiskirs iš kitų konkurentų.

Kokios klaidos yra padaromos susitikimo su investuotojais metu?

  • Pakankamai dažnai naujo verslo savininkai, kurie ieško investuotojų, pirmojo susitikimo su potencialiais investuotojais metu nepajėgia nusakyti, kodėl jų manymu atrasta rinkos galimybė yra naudinga ir svarbi.
  • Jei jūs atvyksite į susitikimą su verslo angelu ir kartu pasiimsite savo komandą, turite kalbėti visi. Tuo tarpu, jei kalbės tik verslo savininkas, tai gali nulemti neigiamą investuotojų atsakymą, kadangi jie nepamatys likusios komandos kompetencijos, žinių ir patirties.
  • Vykstate į susitikimą su investuotojais? Jokiu būdu nesakykite, kad jūsų srityje nėra jokios konkurencijos ir jūs vieną ar kitą paslaugą arba prekę siūlote vieninteliai. Konkurencija visuomet egzistuoja – vienokia ar kitokia.
  • Jums būtina pagalvoti apie realistiškas ir konkrečiais bei faktais pagrindžiamais skaičiais sudarytas projektas. Investuotojai turi labai daug patirties, todėl jie akivaizdžiai atskirs tikrovę nuo fantazijos. Jūsų potencialiems investuotojams pateikiamos projekcijos privalo būti tikros ir realistiškos.
  • Niekuomet savo pirminės prezentacijos nepaverskite kelių šimtų puslapių romanu. Jūs turite apsiriboti vos keliais puslapiais – ir tai yra daugiausia. Kuo labiau koncentruotą informaciją pateiksite savo potencialiems investuotojams, tuo bus geriau.
  • Prastas sprendimas – nepasirūpinti savo prekės ar paslaugos pradine arba bandomąja versija.
  • Privalo galėti nupasakoti savo pagrindinius ir svarbiausius akcentus, kuriuos esate numatę potencialiems investuotojams pateiktoje projekcijoje.
  • Jei norite sulaukti teigiamo investuotojų atsakymo, turite mokėti ir galėti pasakyti, kodėl jūsų prekė ar paslauga skiriasi nuo jūsų konkurentų ir kokie yra pagrindiniai jūsų privalumai.
  • Taip pat turite būti pagalvoję, kaip bus panaudota investicija ir kiek laiko jos jums galėtų pakakti. Jei jūs nebūsite apie tai pagalvoję ar investuotojai nematys aiškių paskaičiavimų, tuomet galite labai lengvai sulaukti neigiamo atsakymo.
  • Jei nežinosite, kas bus ar kas yra jūsų potencialūs klientai (bei ko jie iš tikrųjų nori), tuomet tai bus neigiamas ženklas jūsų potencialiems investuotojams.

Kokie privalumai verslo savininkui kreiptis į verslo angelus?

Suprantama, kad daugeliui galėtų pasirodyti akivaizdu – juk tai yra pinigai. Tačiau iš tiesų pinigai nėra vienintelis privalumas, kuriuo pasižymi sprendimas kreiptis į investuotojus, todėl pateikiame jums keletą iš jų:

  • Rizikos kapitalo investuotojų kontaktai
  • Strateginių partnerių kontaktai
  • Patarimai
  • Patikimumas ir pripažinimas būnant susijusiems su investuotoju
  • Potencialių klientų kontaktai
  • Potencialių darbuotojų kontaktai
  • Teisininkų, bankininkų, finansininkų, buhalterių ir investuotojų kontaktai
  • Rinkos žinios ir informacija apie strategijas bei panašius verslus

Ką verslo savininkas turėtų daryti, kad pasiruoštų susitikimui su verslo angelu?

Yra keli svarbūs dalykai, apie kuriuos jūs turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami į susitikimą su savo potencialiu investuotoju, tikėdamiesi sulaukti jo teigiamo atsakymo:

  • Peržiūrėkite investuotojo LinkedIn profilį ir internetinį tinklalapį.
  • Pažiūrėkite ar jo LinkedIn kontaktuose yra tų, kurių yra ir jūsų LinkedIn paskyroje. Tai leistų jums gauti patarimų ir naudingų įžvalgų.
  • Praktikuokitės pasakoti savo pristatymą auditorijai, kuri galėtų pateikti jums nuoširdų vertinimą.
  • Peržiūrėkite kompanijas, į kurias yra investavę jūsų potencialūs investuotojai.
  • Būkite pasiruošę būti pertraukti.
  • Būkite pasiruošę atsakyti į daugybę sudėtingų klausimų. Neleiskite būti išmušami iš vėžių.

Verslo savininkai gali susidaryti neteisingą ir klaidingą požiūrį apie tai, kaip yra paprasta gauti finansavimą, tačiau iš tikrųjų visas šis procesas yra labai sudėtingas ir neretai labai ilgas.

Reklama: TerraIT

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode